مهاجرت به انگلستان ( مزایا و معایب مهاجرت به انگلیس )

مهاجرت به انگستان – مزایا و معایب مهاجرت به انگلیس 

نگاه  اجمالی به کشور انگلیس

کشور انگلستان ازجمله  کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه تولید و صنعت است. مساحت این کشور  حدود ۲۴۵۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد که از سواحل شمالی در اسکاتلند تا جزایر سیلی در جنوب غربی انگلیس ادامه دارد و خط طولانی ساحلی انگلستان در حدود ۸۰۰۰ کیلومتر می باشد. جغرافیای آن از بافت جنگلی و چمن زارهای سبز تا بافت کوهستانی تغییر می کند. آب و هوایی نسبتا سردی دارد و پایتخت آن لندن، لقب مه‌آلود را دارد. جمعیت انگلیس حدود  ۵۶ میلیون نفر(سال ۲۰۱۸ میلادی)است. تقریبا  ۹۸ درصد از مردمش به زبان انگلیسی حرف می زنند و برخی هم به زبان لهستانی و برخی دیگر به زبان عربی، چینی و پرتغالی با هم ارتباط دارند. انگلستان به دلیل طبیعت زیبا  و همچنین آثار تاریخی ارزشمند، یکی از مقاصد مهم گردشگری است. یکی از مزایای زندگی در انگلیس جاذبه‌های گردشگری مانند تور لندن، بازدید از  رودخانه تیمز، خانه پارلمان، بیگ بن و برج لندن (قرن ۱۱) است. با اینکه مهاجرت به کشور انگلیس برای ایرانیان کار راحتی نیست و برای گرفتن اقامت با دشواری‌های زیادی رو در رو هستند، باز هم شاهد رقم بالای مهاجرت به این کشور هستیم و در بین ایرانیان مهاجرت به انگلیس از  سال ۲۰۱۸ با رشد بیشتری همراه بوده است. در ادامه بیشتر به مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان می پردازیم.

انگلستان یکی از با ثبات ترین کشورهای دنیا  از نظر اقتصادی و نظام اجتماعی است و بر این مهم نیز بسیار پایبند است. کشور انگلیس دارای فضای اقتصادی و خدماتی پیشرفته است. واحد پولش، پوند استرلینگ است. تورم در انگلیس کنترل شده است و در رشد اقتصادی این کشور تأثیر منفی ندارد. در واقع، امنیت اقتصادی در این کشور رتبه ۳ در جهان را داراست. در این کشور خودروسازی و هواپیماسازی رتبه بالایی دارد و قسمت  اعظم  اقتصاد را به خود اختصاص داده است. این کشور خطوط پرسرعت اینترنت در جهان را دارد و ۳۳.۵۳۴ میلیون کاربر اینترنتی را داراست. انگلیس، یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر (United Kingdom) است. لندن پایتخت انگلستان همچنین پایتخت پادشاهی بریتانیا است. انگلیس نام نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر است و سه بخش دیگر هم به نام های  ایرلند، اسکاتلند و ولز دارد. این کشور به وسیله  کانال مانش از فرانسه که در غرب آن هست  جدا می‌شود.

دین رسمی مسیحیت است ولی انگلستان یک جامعه چند مذهبی است و ادیان گوناگون  کاملا پذیرفته شده اند. حکومت انگلستان دموکراسی پارلمانی است و هر ۵ سال دولت توسط مردم انتخاب می شود نخست وزیر، دولت را به  کمک کابینه و وزرا رهبری می کند. به غیر از دولت مرکزی، سه حکومت محلی در ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز هستند که مسئول سیاست گذاری بسیاری امور محلی مثل بهداشت، آموزش، فرهنگ، محیط زیست و حمل و نقل می باشند. ملکه، عالی ترین مقام رسمی انگلستان است . طبق قانون اساسی پادشاهی، ملکه به کشور انگلستان حکمرانی نمی کند ولی خانواده پادشاهی خیلی تشریفات و وظایف مربوط به دولت را انجام می دهند.

از منظر کاری، میزان مهاجرت به انگلیس با رضایتمندی  بیشتر از ۹۹ درصد بوده  است. در واقع، مردمی که مهاجرت به کشور انگلیس را انتخاب می کنند، می‌توانند از فرصت‌های شغلی گوناگون و متنوعی استفاده کنند. قابل توجه است که هیچ نوع توانایی در این کشور بدون استفاده نمی‌ماند و هر بخشی از کار به شخصی واگذار می‌شود. در ضمن انگلیس به شغل‌های تیمی و گروهی خیلی  تأکید می کند. رشد اقتصادی در انگلستان طبق استانداردهای جهانی بالاست  و این موجب رضایتمندی بیش از ۸۰ درصدی مهاجرت به انگلستان شده است. به خصوص افراد میانسالی که به این کشور مهاجرت می کنند، رضایت بسیار بالایی دارند؛ علت هم این است که وقتی رشد جمعیت جوان در کشور انگلیس بیشتر شود، خدمت رسانی به افراد میانسال می‌تواند بیشتر و بهتر گردد که این باعث شده است در بین جامعه آماری افراد بالای ۵۰ سال هیچ نوع عدم رضایتی نباشد. شرایط بازنشستگی در کشور انگلیس خیلی خوب است زیرا  افراد پس از بازنشستگی نیازی به کار کردن  دوباره  ندارند و این روند در نظام پرداخت مالیات نیز هست. امید به زندگی در انگلیس برای زنان ۸۱ سال و برای مردان ۷۶ سال می باشد. به طور کلی، سیاست‌های مالیاتی در کشور انگلیس به نسبت سایر مناطق بهتر می باشد.

مهاجرت به انگلیس
مهاجرت به انگلیس

انواع روش های مهاجرت به انگلیس:

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

سیستم تحصیلی پیشرفته در کشور انگلستان به طریقی است که یکی از راحت ترین  روش‌های مهاجرت به انگلیس به وسیله ویزای تحصیلی هست . پایتخت انگلیس بیشترین میزان مهاجران تحصیلی را به خودش اختصاص داده است. مهاجرت تحصیلی به انگلیس به دلیل عدم نیاز به هزینه بالا از دسته روش‌های خیلی خوب برای مهاجرت به انگلستان است و می‌تواند برای جوانانی که به آینده تحصیلی خوبی می اندیشند بهترین گزینه باشد. افرادی  که مهاجرت تحصیلی به انگلیس را انتخاب می‌کنند، شانس بهتری در ورود به بازار کار این کشور دارند.  انگلستان عموماً به دانش آموزان و یا دانشجویان خارجی  این اجازه را  می‌دهد که برای تحصیل در مدارس و کالج‌ها مخصوصاً دانشگاه‌ها به این کشور مهاجرت کنند. طبق قانون این کشور فرد باید  به مدت حداقل ۱۵ ساعت در هفته به تحصیل بپردازد و باید ثابت کند که می‌تواند از پس هزینه های زندگی و محل اقامتش برمی آید. اشخاصی که مهاجرت به انگلیس را به وسیله تحصیل انتخاب می کنند می‌توانند به میزان ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته کار کنند. طبق جدیدترین قوانینی که برای مهاجرت به انگلیس تصویب شده است، ویزای دانشجویی این کشور دارای اعتبار چندین بار ورود و خروج است. بنابراین ویزای تحصیلی انگلیس در وضعیت مالتی هست و می‌توان با آن چندین بار ورود و خروج داشت. ایرانی‌ها بیشتر ویزای تحصیلی را برای مهاجرت به انگلیس انتخاب می‌کنند. بعد  از تحصیل می‌توانید ۶ ماه دنبال کار باشید و پس از یافتن شغل دلخواه  می‌توانید برای ویزای کار اقدام کنید و بعد از یک دوره مشخص می‌توانید برای اقامت این کشور اقدام کنید. لازم به ذکر است که اداره مهاجرت انگلیس جدیدترین شرایط مهاجرت به انگلیس را ساده‌تر از قبل اعلام کرده است.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

از روش‌های دیگر مهاجرت به انگلیس ازدواج است که آن هم شرایط خاصی دارد. در صورتی که قصد داشته باشید  با یک فرد که اقامت دائم انگلیس و یا حق شهروندی این کشور را دارد ازدواج کنید می‌توانید از طریق ویزای ازدواج که زیر مجموعه ویزای  خانوادگی است به این کشور وارد شوید . شما باید ثابت کنید که به مدت ۱۸ ماه است که با هم در ارتباط هستید که این کار چندین روش دارد. اول این که رسمی ازدواج کرده‌اید یا نامزد هستید و قصد ازدواج دارید یا  حداقل دو سال با هم زندگی مشترک کرده اید. در صورتی که نامزد هستید باید ثابت کنید که تا ۶ ماه بعد  از رفتن  به بریتانیا ازدواج خود را ثبت می‌کنید. میزان درآمد لازم برای گرفتن ویزای ازدواج این کشور ۱۸۶۰۰ پوند در سال است. در صورتی که صاحب فرزند شوید باید میزان درآمدتان  ۲۲۴۰۰ پوند در سال باشد. در واقع به ازای هر بچه در سال ۲۴۰۰ پوند به مبلغ اصلی اضافه می شود ولی تا زمانی که ازدواج شما رسمی نشده باشد، نمی‌توانید در این کشور مشغول کار شوید و فقط  ۳۳ ماه اقامت در این کشور به شما می دهند.

 

مهاجرت کاری به انگلیس

کار و تخصص از دیگر نوع مهاجرت به کشور انگلیس است. توجه داشته باشید که  که کاریابی در این کشور نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد و کار راحتی نیست ویزای کار انگلستان از سری ویزاهایی است که به صورت دائم است  و برای اشخاصی  که از نظر شغلی و تخصصی در رده بالایی هستند، بسیار پر مزیت است. این ویزا طولانی مدت صادر می‌شود و در رشته های مربوط به  فناوری اطلاعات و یا حسابداری و همین طور تدریس گزینه‌ی خوبی است. در نظر داشته باشید که رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز در این گروهها هست و می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد. در واقع، لیست های شغلی وجود دارد است که شغل شما می‌بایست در شغل‌های این لیست وجود داشته باشد؛ در حقیقت  این لیست نشان می‌دهد که کشور انگلیس در کدام یک از شغل‌ها با کمبود نیرو روبرو هست و ویزای کاری به انگلیس در آن ها اولویت دارد. در ابتدا شغل‌ها در منطقه اقتصادی اروپا معرفی می‌شود و در صورتی که هنوز جای خالی باشد افراد می‌توانند شانس بهتری داشته باشند. کاریابی در کشور انگلیس از طریق سایت‌های معتبر نیز انجام می شود.  نوع دیگر مهاجرت به انگلیس از طریق کار به این ترتیب است که یک اسپانسر و یا کارفرما وجود دارد که مجوز کار را برای اشخاص متقاضی صادر می‌کند. پیشنهاد شغلی وی اول برای افراد داخل بریتانیا است  و در صورتی که به حد نصاب نرسد، به مهاجران ابلاغ می‌شود. در یک سال، ۲۰۰۰۰ نفر می‌توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند. سه ماه قبل  از شروع کار باید ویزا دریافت کنید و پس از گرفتن ویزا سه هفته زمان دارید برای خروج از کشور تصمیم بگیرید. مدت اقامت شما برای انگلیس به تاریخ درج شده بر روی ویزا که قاعدتا  ۵ سال است و یا تاریخ گواهی اسپانسری بستگی دارد. مهاجرت کاری به انگلیس نیز از روش های رایج است.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

اگر مهاجرت به انگلیس به روش سرمایه‌گذاری را برگزیدید، باید بدانید که دو روش برای  شما هست که باید با ارزیابی‌های خود  بهترین گزینه را انتخاب کنید. اولین روش اینکه که نیاز به مبلغ ۲۰۰ هزار پوند اولیه دارید؛ این نوع ویزا برای کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی هست که سرمایه‌های بزرگی بر پایه تجارت در این کشور راه اندازی می‌کنند. همراه فرد تا یک سال اول نمی‌تواند کار کند و باید برگه‌ای برای اثبات وضعیت مالی او  از طرف  فرد اصلی و یا همسر وی ارائه شود. این ویزا در صورتی که در روند درست  تمدید قرار گرفت، تبدیل به اقامت دائم می شود. مدل دیگر از روش‌های مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری بودجه یک میلیون پوندی را در اول کار می خواهد  که البته برای افرادی که از نظر مالی در وضعیت عالی هستند صادر می‌شود. این سبک از ویزا به شکل طولانی مدت صادر می‌شود. توجه داشته باشید که در روش اول مهاجرت به کشور انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری ، فرد می‌تواند  برای همسر و فرزند زیر  ۱۸ سالشان ویزای همراه همزمان نیز درخواست کند  که یکی از برترین مزایای این ویزا به شمار می رود.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق تولد در انگلستان

اقامت انگلیس بوسیله تولد به دو صورت اصل خاک و اصل خون است . اگر نوزاد پس از سال ۱۹۸۳ در انگلیس متولد شده باشد می‌تواند اقامت این کشور را بگیرد .یکی از ضروریات  در این بین شهروند بودن یکی از والدین وی و یا هر دو مورد است. در صورتی که والدین فرزند هر دو شهروند بریتانیا باشند و قبل از تولد فرزند اقامت دائم داشته باشد فرزند به طور خودکار تابعیت این کشور را  می گیرد و نیازی به درخواست نیست. در صورتی که والدین تابعیت انگلیسی نداشته باشند و فرزند در خاک این کشور به دنیا آمده  برای گرفتن  تابعیت انگلیسی فرزند ، او باید تا ده سالگی در این کشور زندگی کند و یا به طور  محدود از کشور خارج شود. در واقع به ازای هر سال شخص  می‌تواند ۹۰ روز از کشور خارج شود  باشد.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

در مورد متقاضی پناهندگی به انگلیس فرد اول باید ثابت کند  که کشورش به او پناه نداده .  واین نوع مهاجرت به این صورت است که فرد به محض ورود به خاک انگلستان باید تقاضای  خود را اعلام نماید. در غیر این صورت با درخواست او  موافقت نمی‌شود. و اگر که قبل  از رسیدن به بریتانیا در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درخواست داده باشید درخواست مجدد شما برای انگلیس قطعا رد می‌شود. فرد متقاضی مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی می‌تواند شریک و فرزند کمتر از ۱۸ سال خود را اپلای نماید. درحقیقت  همسر در لیست وابستگان او قرار می‌گیرد.

 

ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی برای سیاحت  در انگلیس صادر می‌شود و شامل موارد مختلف است. برای گرفتن  ویزای توریستی این کشور باید یک سری شرایط را رعایت کنید . اول اینکه شخص  قصد ترک انگلستان را بعد از مدت اعتبار ویزا داشته باشد. فرد باید توانایی مالی خود و خانواده اش در طول سفر را دارا  باشد. همچنین هزینه‌های برگشت را متقبل کند . در صورتی که یک کار ساده مانند شرکت در کنفرانس و … دارید باید  مدرکی وجود داشته باشد تا به طور کامل  مشخص شود  که قرار است چه فعالیتی در این کشور انجام دهید . نیاز است مدارکی صادر شود که به طور کامل ثابت کند  رفت و برگشت فرد یک امر ضروری است و هرگز تصمیم به ماندن در این کشور را ندارد.توجه  داشته باشید که ارائه مدارکی که سابقه کاری شما را نشان دهد می‌تواند یک گزینه خیلی عالی باشد.

مهاجرت به انگلستان - سفر با انگلیس
مهاجرت به انگلستان – سفر به انگلیس

ویزای انگلیس از طریق شرایط خاص نیز امکان پذیر است که دسته بندی‌های مختلفی برای ان هست  یکی از این روش‌ها به این صورت است که فرد می‌خواهد در یک کنفرانس یا جلسه و یا یک گروه آموزشی  شرکت کند. همچنین اگر قصد شرکت در یک رویداد ورزشی دارید باید از ویزای شرایط خاص استفاده کنید .اگر هنرمند و یا بازیگر یا موسیقی‌دان هستید باید سعی کنید از ویزای مربوطه استفاده کنید. اشخاصی هم که قصد انجام عمل جراحی دارند می‌توانند از ویزای اضطراری این کشور استفاده کنند. و اگر قصد دارید برای کسب و کار وارد این کشور شوید، برای کسب اطلاعات اولیه می‌توانید از ویزای توریستی خاص استفاده کنید.

 

برای گرفتن اقامت دائم این کشور باید دوره‌های گرفتن ویزا و اقامت موقت را گذرانده  که با توجه به نوع ویزا معمولا بین سه الی شش سال زمان  می برد . اقامت دائم این کشور با شهروندی فرق دارد و نباید اشتباه گرفته شود. پاسپورت کشور انگلیس عموماً ۷ الی ۱۰ سال بعد  از اقامت شما در این کشور صادر می‌شود. در این دوره باید ثابت کنید  که بیشترین زمانتان را در انگلیس گذرانده‌اید، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارید  و به کشور سود اقتصادی رسانده‌اید، جرمی نداشته اید  وکلا  با مردم این کشور ارتباط خوبی برقرار کرده اید تسلط شما به زبان انگلیس و زبان‌های محلی آنجا  نیز می‌تواند یک کمک کننده خوب باشد..قوانین کیفری و مالیاتی در کشور انگلیس بسیار با اهمیت است و اگر تا زمانی که  شخصی پرونده باز دارد نمی‌توانید برای گرفتن  پاسپورت این کشور اقدام کند.

 

به نظر شما مزایا و معایب مهاجرت به انگلیس چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. مخصوصاً اگر مهاجرت کاری به انگلیس یا مهاجرت تحصیلی به انگلیس داشته اید، حتماً کمی از تجربه خود برای ما بنویسید.

 

اگر برای مهاجرت به انگلستان نیاز به آموزش زبان انگلیسی دارید، می توانید از آکادمی زبان خبازیان بهره ببرید.

همچنین می توانید از خدمات ترجمه رزومه به انگلیسی و ترجمه انگیزه نامه تحصیلی در موسسه خبازیان استفاده کنید. خدمات نوشتن رزومه انگلیسی و نوشتن انگیزه نامه انگلیسی در این مجموعه کاملا تخصصی و با بالاترین کیفیت ممکن صورت می گیرد.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

15 دیدگاه برای “مهاجرت به انگلستان ( مزایا و معایب مهاجرت به انگلیس )”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *