بهترین آموزشگاه زبان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین آموزشگاه زبان چه ویژگی هایی دارد؟

عوامل زیادی برای تضمین موفقیت و اعتبار یک آموزشگاه زبان وجود دارند؛ بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که در زیر به مهم ترین آن ها می پردازیم. این خصوصیت ها در کلیه آموزشگاه های زبان معتبر جهان وجود دارند.

  • مدیریت متخصص، خلاق و سیستماتیک:

وجود بهترین منابع، فضای فیزیکی، دکوراسیون و … برای موفقیت یک مجموعه آموزشی کافی نیست؛ بدون وجود یک مدیریت کارآمد، منابع به بهترین شکل استفاده نخواهد شد. این موضوع معضلی جدی و رایج در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور عزیزمان ایران است؛ موسسه های زبان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با وجود یک مدیریت  قوی و متخصص، بهترین و موثرترین شیوه ها و منابع آموزشی نیز در مؤسسه به کار گرفته می شوند. متأسفانه کم نیستند زبان آموزانی که با تبلیغات ظاهری ولی گول زننده، در انتخاب مؤسسه مناسب دچار اشتباه می شوند. بنابراین صرف رؤیت منابع فیزیکی و تبلیغات چشم نواز در یک مؤسسه، تصمیم قطعی برای ثبت نام نگیرید!

  • مشتری مداری:

یکی از روش های شناخت آموزشگاه زبان خوب و مناسب، میزان توجه و اهمیت مدیران و مشاوران آن موسسه زبان به اهداف و ویژگی های دانشجویان و برطرف کردن سوالات و ابهامات مختلف آنها است. در یک آموزشگاه زبان خوب، وظیفه اصلی پرسنل، ارائه خدمات دلسوزانه به دانشجویان است. آگاهی و تجربه استادان نیز باید باعث رشد و پیشرفت دانشجویان و ایجاد انگیزه بیشتر در بین آنها باشد تا موجب جلب رضایت دانشجو و تلاش او برای موفقیت های بیشتر شود.

  • اساتید آگاه، با تجربه و دلسوز:

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به موفقیت ماندگار یک مجموعه آموزشی می شود، بی تردید اساتید آن می باشد. قبل از  ثبت نام حتما در مورد اساتید مجموعه پرس‌وجو کنید. مثلأ می توانید از زبان آموزان قبلی و فعلی مؤسسه کمک بگیرید. بعلاوه برخی از مؤسسه ها به زبان آموز اجازه حضور به عنوان میهمان برای یک جلسه را می دهند که فرصت مناسبی برای آشنایی با مدرس مربوطه و تحقیق در مورد اساتید می باشد. بدون اساتید مجرب، بهترین آموزشگاه زبان مفهومی ندارد.

  • ارایه انواع دوره آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد:

برگزاری انواع کلاس زبان انگلیسی از جمله خصوصی یا گروهی و فشرده یا فوق فشرده نیز از تسهیلات مهمی است که در انتخاب بهترین آموزشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد. این امر انعطاف پذیری لازم را به زبان آموزان برای انتخاب دوره متناسب با نیازهایشان را با آن ها می دهد. به علاوه، مهم است که یک موسسه بتواند کلیه دوره های تدریس زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را ارایه دهد. این که مثلا یک مجموعه کلاس های آیلتس برگزار کند ولی دوره های کبتدی برای زبان آموزان نداشته باشد، ویژگی خوبی نیست.

  • مشاوره های تخصصی:

یکی از مهمترین شاخص های بهترین آموزشگاه زبان که بسیاری از زبان آموزان به آن توجه نمی کنند، وجود مشاوره های تخصصی برای یادگیری بهینه و افزایش اعتماد به نفس آن هاست. بسیاری از موسسه ها ادعا می کنند که مشاوره رایگان به زبان آموزان و داوطلبان ارایه می کنند؛ هر چند در تعداد بسیار محدودی از این آموزشگاه ها، این مشاوره توسط افراد متخصص و دلسوز انجام می شود. یک مشاور متخصص آموزش زبان انگلیسی علاوه بر تسلط بسیار بالا به زبان انگلیسی، باید از مهارت های ارتباطی و مشاوره بالایی نیز برخوردار باشد. همچنین باید از روش های آموزش به روز، شیوه های یادگیری موثر، علم روانشناسی و بسیاری از موارد دیگر نیز کاملا آگاه باشد. معمولا این کارشناسان تعداد محدودی دارند و حقوق بالایی در ازای این خدمات دریافت می کنند. بنابراین بسیاری از مجموعه ها در واقع مشاوره تخصصی ارایه نمی دهند. اگر تحربه داشته باشید، معمولا این مشاور ها یا خود نیز به زبان انگلیسی اشراف کامل ندارند و یا مهارت های مشاوره تخصصی ندارند.

  • فضای آموزشی مناسب:

یکی از مهم ترین شاخصه های هر آموزشگاه زبان، برخورداری از آرامش است. فضای مناسب و دوستانه آموزشی، میزان استرس زبان آموز را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در حقیقت فضای آموزشی باید طوری باشد که زبان آموز احساس کند داخل خانه خودش نشسته است. محیط تنش آفرین و پر استرس و پر هیاهو در بیشتر آموزشگاه ها از صدای زنگ گرفته تا رفت و آمد های زیاد و هجمه گفت و گو های بلند، دشمن اصلی یادگیری و آرامش هستند.

  • ارزیابی مستمر و هدفمند:

امتحان های منظم و استاندارد همراه با بازخورد و رفع اشکال در پیشرفت زبان آموزان نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنید که ارزیابی مستمر در برنامه آموزشی آن موسسه باشد. همچنین مهم است که انواع امتحان ها هدفمند، استاندارد و همراه با بازخورد برای رفع ضعف های زبان آموزان باشند.

اگر در جستجوی بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در اصفهان هستید که همه موارد بالا در آن رعایت می شود، توصیه ی ما آکادمی زبان انگلیسی خبازیان با مدیریت بهترین مدرس زبان در اصفهان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های مختلف و مشاوره رایگان، لطفاً با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

1 دیدگاه برای “بهترین آموزشگاه زبان چه ویژگی هایی دارد؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *