بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

بهترین روش تقویت مکالمه زبان انگلیسی چیست؟ شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر دهید! در این مقاله سعی می کنیم بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را شرح دهیم. با تسلط بر نکات زیر، با یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی آشنا می شوید و می توانید در زمان کمتر با کیفیت بیشتر به زبان انگلیسی مکالمه کنید.

 

۱٫ اول گوش کنید

شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرا دهید. گاهی به جای خواندن متون انگلیسی، فقط به فایل صوتی آن ها گوش دهید. خیلی ساده است ولی این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است. از صرف خواندن متون انگلیسی صرف نظر کند و به گوش دادن زبان انگلیسی به صورت مداوم و روزانه بپردازید. انگلیسی را با گوشهایتان یاد بگیرید و نه با چشمهایتان. در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یاد می گیرید، شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرا می گیرید اما برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید. اگر بتوانید حداقل روزی ۲ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید، با گذشت چند ماه، علاوه بر مهارت شنیداری، مکالمه شما نیز بهبود می یابد و به مکالمه زبان انگلیسی نیز تسلط بیشتری پیدا می کنید. شکی نیست این اولین قدم در بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است.

هنگامی که یک خانواده به کشوری انگلیسی‌زبان می‌رود، بچه‌ها خیلی زودتر زبان را فرامی‌گیرند. آن‌ها سخن نمی‌گویند مگر پس‌ از آنکه برای زمان زیادی به دیگران گوش‌داده باشند. این روش شگفت‌انگیز است. در واقع، شنیدن مهمترین و موثرترین موضوع در یادگیری زبان انگلیسی است. حتی زمانی که در حال انجام کاری دیگر هستید که نیاز به فکر کردن ندارد (مثل ورزش) می‌توانید با شنیدن مطالب زبان انگلیسی، آن را یاد بگیرید.

فکر می کنید ما چطور زبان مادریمان را یاد گرفتیم؟ با کلاس رفتن؟ کتاب خواندن؟ تمرین حل کردن؟ نه! با گوش دادن. از یک یا دو سالگی، کودک صداها را می شناسد، کلمات را تشخیص می دهد و تفکیک می کند و با شنیدن، یاد گرفتن و به خاطر سپردن آن ها، صحبت کردن آغاز می شود. کودکان بومی هر زبانی همینطور یاد می گیرند. پس تا می توانید گوشتان را با زبان انگلیسی درگیر کنید، موزیک گوش بدهید، فیلم ببینید، با انگلیسی زبان ها صحبت کنید، اخبار گوش دهید، پادکست های آموزشی زبان انگلیسی بشنوید.

 

بهترین روش تقویت مکالمه زبان انگلیسی چیست؟
بهترین روش تقویت مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

۲٫  بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، یادگیری آن ها در عبارت هاست

هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یاد نگیرید هرگز . وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات (عبارات) را مطالعه کنید و نه کلمات را. اصطلاحات (عبارات) را گردآوری کنید، مرور کنید و یاد بگیرید و از پیشرفت مکالمه  زبان انگلیسی خود شگفت زده شوید!

متاسفانه عده زیادی از زبان آموزان انگلیسی یا هر زبان دیگری فکر می کنند یادگیری زبان یعنی دانستن تعداد زیادی لغت! این باور کاملا غلط است. مکالمه، استفاده از کلمات در قالب یک جمله است، نه فقط ردیف کردن کلمات در کنار هم. خیلی خوب است که به یادگیری واژگان علاقه مند باشید و برای آن وقت صرف کنید، اما هر کلمه ای فقط معنی نیست، باید خود آن کلمه و نحوه کاربردش در جمله های مختلف را بخوانید و یاد بگیرید.. پس مضطرب نشوید، آرام باشید و قبل از انتخاب کلمات و ساختار مکالمه، خوب فکر کنید. حتی می توانید جملاتی را که می خوانید مو به مو حفظ کنید، چون ممکن است روزی به کارتان بیایند و مغز این الگوها را حفظ می کند و بعدها می تواند مشابه این جملات را بسازد.

بنابراین لغات را حفظ نکنید چون انگلیسی زبانها, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه آن ها اصطلاحات( عبارات) را یادم ی گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با اصطلاحات (عبارات) ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد همچنین دانش آموزانی که اصطلاحات (عبارات) را یاد می گیرند گرامر بیشتری هم بلد می شوند چون به جای کلمات، جمله ها و عبارت هایی را یاد می گیرند که خود به خود به بهبود قواعد آن ها نیز منجر می شود.

 

۳٫  از یادگیری بیش از حد گرامر انگلیسی اجتناب کنید

زیاد خودتان را اسیر گرامر نکنید . گرامر به شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید به صورت خودکار با زبان صحبت کنید بدون فکر کردن بدین صورت شما مثل یک انگلیسی زبان، انگلیسی را یاد می گیرید. یادگیری ناخودآگاه گرامر، بهترین روش یادگیری قواعد است. تمرین خودآگاه قواعد گرامری، الزاماً تأثیر مثبتی بر مکالمه زبان انگلیسی شما ندارد. بدون‌ شک قواعد گرامری بسیاری بلد خواهید شد ولی هنوز در یک گفتگوی ساده نمی‌توانید به ‌درستی حتی زمان حال ساده را به کار ببرید. اگر قصد یادگیری گرامر کاربردی را دارید، توصیه می کنیم به آموزش گرامر زبان انگلیسی سری بزنید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی به صورت کاربردی یکی از بهترین روش های یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است.

 

۴٫ یادگیری گرامر با استفاده از یک داستان در قالب چندین زمان مختلف

برای یادگیری طبیعی و نه دستوری گرامر انگلیسی باید یک داستان ( نوشته – پاراگراف و .. ) صوتی را انتخاب کنید که افعال آن در زمان حال صرف شده اند حال به یکی از دوستان که به انگلیسی مسلط تر است بگویید همین نوشته را در یک زمان دیگر ( گذشته ساده – آینده – گذشته کامل و .. ) بنویسد و برایتان ضبط کند و دوباره آن را گوش کنید حال شما می توانید با یک نوشته ( صدا) چندین حالات گرامری را یاد بگیرید و شما لازم نیست قواعد گرامری را یاد بگیرید فقط با شنیدن این نوشته در زمان های مختلف با این زمان ها آشنا خواهید شد و گرامر شما خودبخود بهبود می یابد.

 

۵٫ از اشتباه کردن نترسید

تصحیح اشتباه، تنها در خودآگاه زبان‌آموز تأثیر بجای می‌گذارد درحالی‌که بیشتر مهارت‌های زبانی بایستی در ناخودآگاه زبان‌آموز شکل بگیرد.از سوی دیگر زبان‌آموزی که پیاپی ایرادهایش گوشزد می‌گردد ، به‌ سرعت در جایگاه تدافعی قرار می‌گیرید و دستپاچه و عصبی می‌شود . بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی روشی است که اشتباه زبان‌آموز به‌ طور ناخودآگاه درست شود.

اشتباه کردن راه یادگیری است، اگر اشتباه نکنیم، پیشرفت معنایی ندارد و ذات و ماهیت موفقیت، شکست خوردن است. هیچکس از روز اول نمی تواند زبان دومی را عالی صحبت کند. اگر وسواس داشته باشید که بدون اشتباه و دقیق صحبت کنید، بدتر است! خودتان را دست کم نگیرید، شما باید اشتباه کنید، باید از هر اشتباهی درس بگیرید. از اینکه اشتباه کنید نترسید و بگذارید یادگیری روند طبیعی و درست خودش را طی کند. اگر کسی به شما خندید شما هم بخندید، چون اشتباهی کردید که در نهایت منجر به پیروزی و یادگیری می شود.

 

از اشتباه کردن در مکالمه زبان انگلیسی نترسید.
از اشتباه کردن در مکالمه زبان انگلیسی نترسید.

۶٫ در ابتدا آهسته یا حتی شکسته شکسته صحبت کنید

حتی اگر شکسته صحبت کنید بهتر از صحبت نکردن است. به هر حال هر کسی باید از یک جا شروع به مکالمه کند و گرنه به خودی خود، مکالمه زبان تقویت نمی شود. در اولین قدم های مکالمه به زبان انگلیسی یا حتی در اواسط راه باید با سرعت کم و آهسته صحبت کنید و از عجله کردن و تند حرف زدن بپرهیزید. حتما می پرسید. اگر آهسته و شمرده صحبت کنید، به خودتان زمان کافی برای فکر کردن می دهید و انتخاب کلمات و دستورزبان مناسب با فکر کردن به دست می آید. اگر دقت کرده باشید، اساتید دانشگاه، سخنوران و حتی سیاستمداران هنگام صحبت کردن، سرعت خود را کم و کلمات و جملات را به خوبی پردازش می کنند و بعد به زبان می آورند.

 

۷٫ سعی کنید کلماتی که یاد می گیرید استفاده کنید

باید بدانید چطور از کلماتی که بلد هستید استفاده کنید. تمرین این لغات یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کس در طول روز باید انجام بدهد. به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ یک مقاله درباره یکی از موضوعات مورد علاقه تان انتخاب کنید، قبل از آن که مقاله را بخوانید سعی کنید با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا اگر تنها هستید جلوی آینه تمرین کنید و با اطلاعات و واژگان خودتان درباره آن موضوع صحبت کنید. بعد از اینکه حرفتان تمام شد مقاله را بخوانید و کلمات و عباراتی که خودتان استفاده کردید با آنچه که در مقاله آمده مقایسه کنید. نتیجه این کار بی نظیر است.
در طول روز و در محیط کار با دوستی که انگلیسی بلد است، انگلیسی صحبت کنید؛ از حرف های عادی و معمول روزمره گرفته تا حرف های تخصصی مربوط به کار. در خانه با اعضای خانواده یا خواهر و برادری که این زبان را بلد است تمرین کنید. فیلم هایی به زبان انگلیسی ببینید و سعی کنید با بازیگران همراه شوید و دیالوگ ها را تکرار کنید. جلوی آینه تمرین کنید. از خودتان فیلم بگیرید یا صدای خودتان را ضبط کنید. همه این روش ها برای تقویت اعتماد به نفس و مکالمه به زبان انگلیسی عالی است.
. عبارات، اصطلاحات و واژه های عامیانه و محاوره زبان انگلیسی را یاد بگیرید. هیچ چیز بهتر از این نیست که جملات و عباراتی را به کار ببرید که یک بومی انگلیسی زبان هنگام حرف زدن از آن ها استفاده می کند. این راه هم از بهترین روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی در نظر گرفته می شود.

برای آموزش موثر لغات انگلیسی توصیه می کنیم به یادگیری لغات انگلیسی مراجعه کنید.

 

۸٫ مطالعه مفید عمیق

راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد اینکه ما توضیح کلمات را بدانیم و یا فقط برای آزمون آن را در حافظه بسپاریم کفایت نمی کند بلکه باید ملکه ذهن ما شوند.برای یادگیری مکالمه انگلیسی باید بارها و بارها یک درس را مطالعه کنیم شما باید خیلی عمیق مطالعه کنید.

 

۹٫ از منابع زبان انگلیسی واقعی نیز استفاده کنید

اگر می خواهید انگلیسی واقعی یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلم ها , مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها و… واقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند . قطعا استفاده از این منابع یکی از بهترین روش های یادگیری مکالمه زبان به حساب می آید.

سخنرانی های TED Talks یا پادکست های انگلیسی که مکالمات تخصصی و روزمره دارند را به وفور گوش بدهید تا گوشتان به صداها، کلمات، جملات و اصطلاحات آشنا شود و عادت کند. با این کار یاد می گیرید مثل انگلیسی زبان ها صحبت کنید. سریال ویدیویی Extra برای کسانی مناسب است که می خواهند زبان انگلیسی را با لهجه بریتانیایی یاد بگیرند. سریال کارتونی The Simpsons که یکی از بهترین و جذاب ترین کارتون های جهان است برای تقویت زبان انگلیسی و مکالمه با لهجه آمریکایی عالی است. سریال Today English از سریال های شناخته شده و محبوب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی  و از سطح پایه تا پیشرفته است.

 

۱۰٫ به زبان انگلیسی پرسش و پاسخ کنید

در کنار هر درسی سوالاتی هم مطرح می شوند همیشه به سوالات جواب دهید و از کنار آن ها نگذرید . به هنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان بخواهید در باره داستان از شما سوال کند و شما به آنها جواب دهید این به شما یاد می دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیدا کنید.  گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرار کنید. یادگیری مکالمه زبان با روش پرسش و پاسخ به عنوان بهترین روش مکالمه زبان انگلیسی، از لحاظ علمی یک راه به اثبات رسیده است.

 

۱۱٫ با دیکشنری دوست شوید!

امروزه انواع فرهنگ های لغت به صورت آنلاین و آفلاین روی لپ تاپ یا گوشی در اختیار شما هستند. حتما یکی از آن ها را در گوشی همراه خود نصب کنید و از آن برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی خود بهره ببرید. دیکشنری های خوب و معتبر فراوانی وجود دارند؛ برای مثال  WordReference Dictionary یک گزینه مناسب برای زبان آموزان است. این برنامه فراتر از یک فرهنگ لغت است و فایده‌های دیگری هم دارد. برای مثال هر جا بروید با شما می‌آید. دیگر لازم نیست یک کتاب سنگین را با خود حمل کنید و ساعت‌ها وقت بگذارید تا به دنبال کلمات بگردید. WordReference بقیه  برنامه‌های مشابه بهتر کار می کند ، چون دو ویژگی دارد که به شما فرصت  تمرین مکالمه می‌دهد:

اول اینکه این برنامه کلمات  را برای شما می‌خواند. این امکان به تلفظ شما خیلی کمک می‌کند، اما برای استفاده‌ی بهتر از این ابزار در جهت تقویت مهارت مکالمه، باید کلمه را دقیقا مانند تلفظ برنامه تکرار کنید. می‌توانید لهجه‌ی بریتانیایی یا آمریکایی را برای برنامه انتخاب کنید.

امکان دوم این است که می‌توانید به آسانی کلمات را جستجو کنید و ببینید که در یک متن چطور از این کلمات استفاده می‌شود. هر زمانی که به دنبال کلمه‌ای می‌گردید، برنامه هم معنی آن کلمه و هم یک جمله به عنوان نمونه به شما نشان داده می شود. این مثال جمله‌های واقعی از تمام دنیا  است که به شما نشان می‌دهد این کلمه چطور استفاده می شود.

بدیهی است دیکشنری کمبریج ، دیکشنری لانگمن و دیکشنری آکسفورد نیز گزینه هاس بسیار خوبی هستند که امکانات فراوانی در اختیار شما قرار می دهند. بی تردید برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی، استفاده از یک یا چند دیکشنری معتبر از بهترین روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی به شمار می آید.

 

۱۲٫ از نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی بهره ببرید

امروزه گنجینه نامحدودی از نرم افزارها را در اختیار دارید تا با سلیقه خودتان، گزینه ای را انتخاب کنید که بیشتر به کارتان می آید. برای اکثر نرم افزارهای حرفه ای باید هزینه ای پرداخت کرد. برای اینکه نرم افزارها مفید باشند و بتوانید نتیجه درست را از آن ها بگیرید، باید به طور مرتب و روزانه تمرین کنید، اگر یک یا دو روز بین تمرین های شما وقفه بیافتد، باید تمام مطالب را از اول بخوانید که این کار هم خسته کننده است و هم زمان بر. یادگیری مکالمه با این نرم افزار ها ممکن است راحت تر باشد و دیگر اضطراب و استرس نداشته باشید، اما این یادگیری هیچوقت تاثیر یادگیری رودررو را ندارد. اگر سوالی برایتان پیش بیاید، کسی نیست تا کمکتان کند. با این حال روش خوبی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هستند.

 

۱۳٫ از کانال ها و وب سایت های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت مکالمه زبان بهره ببرید.

اکنون به معرفی این کانال‌ها ی دیگری می‌پردازم تا هر کس بنا به سطح دانش زبان انگلستان خود و سایر شرایط کانال دلخواهش را انتخاب نمایید. مسلم است که  پیشرفت در زبان انگلیسی و استفاده درست  از این کانال ‌ها در گرو انتخاب کانال ‌های خوب و پیگیری مستمر این کانال‌ها برای تمرین است. این سایت ها برای یادگیری مکالمه انگلیسی جزء بهترین روش های یادگیری مکالمه زبان انگلیسی محسوب می شوند.

 

۱- کانال آموزش زبان انگلیسی VOA

این کانال برای اینکه یاد بگیرید چگونه باید به زبان انگلیسی حرف بزنید بسیار مفید است زیرا گزارش‌هایی که در قالب درس آموزش داده می شود  هم مسائل روزمره را شاما می شود  و هم اینکه با سرعتی برابر با یک‌سوم سرعت سخن گفتن عادی یک فرد انگلیسی زبان ادا می‌شوند. متن گزارش‌ها را هم می‌توانید در خود سایت VOA پیدا کنید (VOA Special English).

 

۲- کانال یادگیری زبان انگلیسی BBC

کانال BBC هم مانند VOA از قدیم به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد که مطالب آن را هم در سایت BBC و هم در کانال آن در یوتیوب می‌توانید دنبال نمایید. هم اکنون۸۵ ویدئو در این کانال وجود دارد که بیش از ۷ هزارعضو این کانال هستند.

 

 ۳- کانال podEnglish

این کانال که تصویری هست یکی از بهترین کانال ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان است . این کانال درس‌ هایی گام ‌به‌ گام و کوتاه (کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای) به صورت تصویری ارائه می‌دهد. موضوعاتی که در این کانال ارائه می‌شوند عبارتند از: زمان، خانواده، جهت‌یابی، خرید، آب و هوا، حیوانات خانگی، دوستان، ارتباطات فردی، فیلم‌ها و تکنولوژی. ویدئوهای این کانال دارای کیفیت خوبی هستند و درس‌ های داده ‌شده در آن نیز از یک ترتیب منطقی برخوردار هست. این کانال بیش از ۵۰ ویدئوی آموزشی داشته و بیش از ۱۰ هزار نفر هم عضو آن هستند.

 

۴- کانال یادگیری انگلیسی به کمک جنیفر

در این کانال، خانمی به اسم جنیفر یک مجموعه رایگان و پی در پی از درس‌های ویدئویی زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد (با طول کمتر از ۱۰ دقیقه). پس از ورود به کانال جنیفر، می‌توان روی فهرست درس‌های ویدئویی او کلیک کنید تا درس‌های او را به طور برنامه ریزی شده  مشاهده شود، این فهرست شامل مجموعه ای از دروس در دسته‌بندی های زیر است: درس‌های گرامر پایه، دایره لغات، تلفظ انگلیسی و زبان عامیانه‌ی انگلیسی آمریکایی.
جنیفر این درس‌ها را در خانه‌ی خود ضبط می‌کند و از اشیای واقعی، اسلایدهای پاورپوینت و موضوعات واقعی برای آموزش به صورت شفاهی و بصری استفاده می‌نماید. درس‌های او معمولاً به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. دیدگاه‌های مثبت زیادی که از سوی اعضا کانال او ارائه شده است شاهدی بر میزان مفید بودن درس‌های اوست. کانال جنیفر حدوداً ۱۵۰ ویدئوی آموزشی دارد و بیش از ۳۳ هزار نفر هم عضو آن هستند.

 

۵- کانال engVid

این کانال بیش از ۱۵۰ درس ویدئویی را در کل موضوعات ارائه کرده است؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۵۰ اشتباه گرامری رایج، نحوه سؤال کردن، روش خواندن اعداد، صحبت در مورد مسائل کاری، ، نحوه در خواست چیزی در زبان انگلیسی و غیره. تمام این ویدئوها در یوتیوب به اشتراک گذاشته‌اند اما خود سایت به نحو بهتری آنها را در دسترس شما قرار می‌دهد. این درس‌ها به صورت سنتی ارائه می‌شوند یعنی آموزگار روبروی شما، پای وایت‌ بورد می‌ایستد و مطالبی را  روی وایت ‌برد برای شما توضیح می‌دهد. همچنین هر درس شامل یک خلاصه‌ی درس هم هست که اهداف آن درس را برای شما می گوید. هر درس حاوی یک امتحان کوچک هم هست و همچنین می‌توانید سؤالات و دیدگاه‌ های خود را نیز به راحتی در میان بگذارید.

 

۶- کانال HugoSite

این کانال نزدیک به ۳۰۰ درس دارد که بیشتر برای مبتدی‌ ها مناسب هستند. اغلب درس‌ها کمتر از ۱ دقیقه طول می ‌کشند و آموزگار، از اشیای داخل خانه‌ی خودش برای کمک به ارائه درس استفاده می‌ کند. ضمناً هر یک از درس‌ را جداگانه به صورت صوتی هم می ‌توانید گوش کنید.

 

۱۴٫ از یک مدرس زبان انگلیسی کمک بگیرید.

یک مدرس مسلط و با تجربه به خوبی نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کند و در زمان اندکی کمک شایانی به تقویت مکالمه زبان انگلیسی شما می کند. یکی از بهترین راه ها برای تقویت مکالمه زبان انکلیسی، استفاده از یک استاد زبان انگلیسی با تجربه و توانمند است.

 

۱۵٫ خود را در موقعیت های مکالمه زبان انگلیسی قرار دهید.

یادگیری زبان از دو بخش تشکیل شده: ورودی و خروجی. ورودی یعنی گوش دادن و خواندن –همه‌ی اطلاعاتی که به زبان انگلیسی دریافت می‌کنید. خروجی یعنی نوشتن و صحبت کردن. قسمت خروجی معمولا برای افراد مشکل تر  است. وقتی نوبت صحبت کردن می‌رسد ، قفل کردن ذهن باعث کندی در صحبت می‌شود. شما جمله‌ی ساده‌ای در ذهن دارید، اما به دلایلی گفتن آنها برایتان بسیار مشکل می‌شود؛ گویا زبان اصلا برای گفتن آن نمی‌چرخد. حدس بزنید چرا این اتفاق می‌افتد. چون به اندازه‌ی کافی ورودی واقعی ندارید. وقتی در جایی هستید که به زبان انگلیسی خیلی صحبت نمی‌شود و شما می‌خواهید مکالمه‌ی انگلیسی یاد بگیرید، ممکن است دریافت ورودی واقعی به زبان انگلیسی سخت باشد.
معمولا مهارت مکالمه از همه کمتر تمرین می‌شود. شاید شما کمتر مکالمه تمرین می‌کنید و ترجیح می‌دهید موقع صحبت  بیشتر ساکت باشید و گوش بدهید. دلیلش شاید این است که به اندازه‌ی کافی برای صحبت ‌اعتماد به نفس ندارید. یا شاید به این خاطر است که در خانه یا در کلاس زبان انگلیسی بیشتر زمان یادگیری شما برای خواندن، نوشتن و شنیدن صرف می‌شود. اگر یک همراه مکالمه‌ی خوب نداشته باشید، یا اینکه در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نکنید، تمرین کردن مکالمه زبان انگلیسی حتما خیلی مشکل است. در زیر به راهکار هایی برای حل این مشکل اشاره می کنیم.

 

خود را در موقعیت های صحبت کردن به زبان انگلیسی قرار دهید.
خود را در موقعیت های صحبت کردن به زبان انگلیسی قرار دهید.

 

  • از فناوری و وسایل اطراف برای مکالمه زبان استفاده کنید.

پیشرفت فناوری باعث شده زندگی ما آسان‌تر شود. کارها، مخصوصا یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فناوری، کارآمدتر انجام می‌شوند. مطمئنا می‌توانید بدون استفاده از فناوری هر کدام از جنبه‌های زبان را تمرین کنید (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن). ولی رایانه، تلویزیون، گوشی هوشمند و تبلت به ما کمک می‌کنند تمرین یادگیری را سرعت بیشتری ببخشیم و کارها را موثرتر انجام بدهیم.
وقتی از گوگل استفاده می‌کنید، از گزینه‌ی «صحبت کردن» استفاده کنید. اگر در دستگاه خود میکروفون دارید، مثلا گوشی هوشمند یا کامپیوتر، خیلی راحت می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. ببینید که گوگل حرف شما را می فهمد  و کلمات درست را سر جای خود می‌نویسد یا نه.

 

  • در فضای مجازی کسی را پیدا کنید که با او به انگلیسی صحبت کنید.

کسی را پیدا کنید که با او به صورت آنلاین انگلیسی حرف بزنید ، وبسایت‌هایی مانند My Language Exchange برای این کار مناسب هستند. در skype با دیگران که می‌توانند انگلیسی صحبت کنند، مکالمه کنید. با استفاده از برنامه‌های پیام Hello Talk که یک برنامه‌ی متن-محور است و با استفاده از فرمت پیام‌رسانی، مکالمه زبان انگلیسی را به شما یاد می دهد. در این برنامه، شما با انگلیسی زبانانی آشنا می‌شوید که می‌توانید با آنها بر اساس توانایی‌های خود مکالمه داشته باشید. هر زبانی را می‌توانید برای این برنامه انتخاب کنید. خوشبختانه بیشتر افراد مثل شما این برنامه را برای تمرین زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. بنابراین تعداد زیادی از افراد هستند که می‌توانید با آنها تمرین کنید. ولی اگر خواستید فقط صحبت کردن انگلیسی را تمرین کنید، این برنامه چطور می‌تواند به شما کمک کند؟ یک گزینه‌ی فوق‌العاده روی کیبورد هست که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی  را برای دیگران بفرستید. آنها هم می‌توانند با پیغام صوتی به شما پاسخ دهند، اما اگر طرف مقابل پاسخ را به صورت صوتی نفرستاد  خود برنامه می‌تواند این پیام‌ها را برای شما بخواند. صدای برنامه خیلی واضح است و می‌تواند در تلفظ کلمات به شما کمک کند.

به علاوه، اتاق‌های بحث هستند که در آن زبان آموزان می‌توانند سؤالات خود را از هرکسی در دنیا بپرسند و افراد جواب  آنها را می‌دهد! می‌توانید به این اتاق‌های گفت‌وگو بروید  تا توضیحات انگلیسی ‌زبانان در مورد استفاده از کلمات انگلیسی را متوجه شوید  این امکان به شما کمک می‌کند، زمینه‌های فرهنگی در استفاده از کلمات را متوجه شوید. بنابراین این مورد نیز از بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شمار می آید.

 

  • از هر فرصتی در زندگی روزمره برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید.

گاهی اوقات می‌خواهیم از فناوری‌های اطراف خود فرار کنیم! در این صورت روش‌های خوب و کار آمد  زیادی برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی، بدون استفاده از فناوری هست. برای مثال،به این فکر کرده‌اید که اگر زندگی‌تان یک برنامه مستند تلویزیونی بود، چه می‌شد؟

هر روز، با توضیح دادن کارهایی که انجام می‌دهید، مردم و مشکلاتی که با آنها روبرو هستید، می‌توانید مکالمه‌ی انگلیسی را تمرین کنید. طوری با خود حرف بزنید که انگار میلیون ها شنونده  در مقابل شما هستند و مشتاقند در مورد زندگی شما بدانند. اگر چیزی در مورد بخشی از زندگی برایتان مشکل بود، در مورد این حرف بزنید که چرا تحمل این  مشکل، برای شما سخت یا آسان است .
زمانی که آشپزی می‌کنید، توضیح دهید که چه درست می کنید و طرز تهیه ی آن چیست.گام به گام  پخت را توضیح دهید و بگویید چرا این غذا را دوست دارید. وقتی یک برنامه ورزشی نگاه می‌کنید، سعی کنید اتفاقات مسابقه را مانند یک گزارشگر واقعی گزارش کنید .
این تمرین مکالمه، هم جالب و هم مفید  خواهد بود. در واقع، برای عده ای از زبان آموزان این راه بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است. می‌توانید از آن برای موضوعات مهمی که در طول روز به آن فکر می‌کنید، استفاده کنید. می‌بینید که وقتی به کلمات احتیاج دارید چه مقدار  از آنها را می‌توانید به خاطر بیاورید. می‌فهمید که کدام نکات گرامری موقع صحبت ‌کردن برای شما سخت‌تر است.

 

  •  از شبکه های اجتماعی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به حساب می آید.

WhatsApp واتس اپ

با واتس اپ چت کنید و پیام‌های صوتی کوتاهی را برای دوستان به انگلیسی ارسال کنید.

Telegram

. تلگرام جدیدا بهترین گروه ها و کانال ها را در سایت خودش معرفی کرده است. عضویت در گروه های زبان انگلیسی به شما یاری می دهد با افراد مختلف در چهار گوشه ی جهان در ارتباط باشید. کسانی که بومی ،انگلیسی زبان هستند می توانند در پیشرفت و تقویت مکالمه به شما کمک کنند و کسانی که مثل شما می خواهند مکالمه تمرین کنند، می توانند انگیزه و همراه شما در این راه باشند.

Facebook – فیسبوک
زبان فیسبوک را به انگلیسی تغییر دهید تا هر بار که از آن استفاده می کنید، کلمات و جملات جدید ببینید یا کلمات و عبارات خاصی برایتان تکرار شود.

با بومیان انگلیسی زبان در فیسبوک آشنا شوید و به آن ها بگویید در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید. با این کار، آن ها نکات لازم و ضروری برای صحبت کردن را به شما می گویند، اگر غلط گرامری داشته باشید شما را اصلاح می کنند و می توانید اصطلاحات و عبارات عامیانه و محاوره را یاد بگیرید و در مکالمات در دنیای واقعی از آن ها استفاده کنید.

صفحات یا گروه هایی را دنبال کنید که محتوای آموزشی انگلیسی تولید می کنند. در گروه های عضو شوید که بومیان انگلیسی زبان آن ها را ساختند یا زبان آموزانی که می خواهند درست مثل شما مهارت مکالمه را تقویت کنند.

. Twitterتوئیتر

توئیتر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که می توانید از آن خیلی چیزها یاد بگیرید.

در این برنامه یک حساب کاربری ایجاد کنید. در توئیتر شما مجاز هستید از تعداد محدودی کلمات استفاده کنید تا یک پست توییتری یا یک «توییت» بنویسید. پس باید در انتخاب کلمات و دستورزبان دقت کنید.

با دنبال کردن اخبار، افراد مشهور، بازیگران، هنرمندان یا سیاستمداران انگلیسی زبان، می توانید کلمات جدید یاد بگیرید، با روش های نوین نویسندگی آشنا شوید. یاد بگیرید با کوتاه ترین جملات بیشترین مفهوم را برسانید و استفاده از همه این ها در زندگی روزمره و واقعی باعث می شود شما در مکالمه و صحبت کردن با دیگران موفق تر باشید. صفحه رسمی آموزشگاه زبان ایرانمهر هم یکی از صفحات آموزشی زبان انگلیسی و زبان های دیگر است که کاربران می توانند با دنبال کردن آن از محتوای جذاب و آموزنده استفاده کنند.
. LinkedIn – لینکداین

یادگیری زبان انگلیسی از راه فیسبوک و توییتر آنطور فکر می کنید کارا نیست و اکثر افراد به جای یادگیری زبان در آن وقت می گذرانند اما لینکداین یک برنامه کاربردی و کاملا حرفه ای است که برای کسب و کار و بازاریابی پیش بینی شده است و زبان اصلی آن انگلیسی است.

در این برنامه می توانید با افراد معروف ، دارندگان مشاغل و همچنین آدمهایی ارتباط برقرار کنید که انگلیسی زبان نیستند اما به دنبال کار در یک شرکت انگلیسی زبان هستند یا می خواهند با بومیان انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنند یا بومیان انگلیسی زبانی هستند که می خواهند افراد را استخدام کنند؛ چرا شما یکی از آن ها نباشید؟!

لینکداین راهی راحت و سرگرم کننده برای یادگرفتن اصطلاحات انگلیسی در دنیای کار تجارت است که برای هر کسی که می خواهد در دنیایی انگلیسی زبان زندگی یا کار کند، لازم است و اطلاعات عمومی شما را از عبارات انگلیسی کار بالا می برد.

 

  •  در یک کلاس مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنید

در دوره های آموزش مکالمه، به زبان آموزان مبتدی و متوسط یاد داده می شود چطور خودشان را معرفی کنند، به پرسش های ساده و روزمره جواب  بدهند یا با انگلیسی زبان ها مکالمات روزمره  داشته باشند. در این دوره ها، درس هایی هم هستند که تفاوت بین صحبت کردن رسمی و غیررسمی را بیان می کنند و اگر می خواهید  در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنید یا مشغول به کار شوید، دانستن این تفاوت ها برایتان مفید است. شرکت در یک کلاس مکالمه زبان انگلیسی با کیفیت نیز یکی از بهترین روش های یادگیری مکالمه زبان انگلیسی محسوب می شود.

 

به یاد داشته باشید راه های یادگیری زبان بی نهایت هستند یکی آموزش انگلیسی از طریق رادیو , یکی آموزش انگلیسی از طریق فیلم با زیرنویس , دیگری از طریق دوره آموزشی. در واقع بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی برای افراد مختلف کمی متفاوت است. پس وقت را غنیمت شمرده و از هر جا که شروع کنید درست شروع کرده اید. انگیزه جرقه و پشتکار و مطالعه مداوم کاتالیزور یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

⇐ حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

در این مقاله سعی کردیم مهمترین و بهترین روش های تقویت زبان انگلیسی را بررسی کنیم. به نظر شما بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی چیست؟ لطفا حتما نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

20 دیدگاه برای “بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *